10 tipov, ako šetriť čas v malom podniku

Startup Stock Photos

Startup Stock Photos

PR článok | Optimalizácia firemných nákladov sa dá robiť rôznymi spôsobmi, niekto si vyberie založenie eseročky v Maďarsku, iný prepúšťa zamestnancov a ďalší znižuje náklady vo výrobnom procese. Optimalizovať sa snaží takmer každý. Horšie je to však v oblasti časovej optimalizácie, aj keď vám každý druhý povie, že čas sú peniaze, nič pre svoj lepší time manažment nerobí. Ak sa vám zdá, že máte v časovej efektivite rezervy a vaša firma nepatrí medzi najväčšie v kraji, skúste optimalizovať svoj čas aj takto. 

  1. Obmedzte osobné stretnutia

Osobné stretnutia sú dobré, ale väčšina z nich je zbytočných. Niekedy cestujete stovky kilometrov len preto, aby vám partner odovzdal faktúry, ktoré by mohol poslať mailom či poštou alebo ste sa 5 minút porozprávali o tom, čo ste pokojne mohli vybaviť telefónom. Nekývnite na každé osobné stretnutie.

  1. Používajte aplikácie a programy

Existujú desiatky či stovky programov a aplikácii, ktoré vám pomôžu zlepšiť efektivitu a ušetriť čas. Zjednodušte si účtovníctvo vďaka online fakturácii, prehľad v stretnutiach vďaka kalendárom, účinnosť tímovej práce vďaka programom ako Trello či zdieľané dokumenty v Google.

  1. Napíšte si zoznam úloh

Ako prvé, čo by ste mali urobiť po príchode do práce, je zoznam úloh, ktoré dnes chcete urobiť. Zoraďte ich podľa dôležitosti a pustite sa do nich. Je to podobné, ako keď idete so zoznamom na nákup – keď ho máte, kúpite iba to, čo chcete, ale keď ho nemáte a blúdite medzi regálmi, strávite v obchode viac času a kúpite množstvo zbytočností.

  1. Skúste virtuálnu asistentku

Virtuálna asistentka urobí za vás prácu, ktorá vás len zbytočne zdržiava, a zároveň nebudete musieť platiť stovky eur za asistentku na pracovisku, ktorú na full time nepotrebujete.

  1. Zbavte sa rozptýlení

Či už to urobíte fyzicky alebo iba psychicky, nedovoľte, aby z vás rôzne rozptýlenia robili neefektívneho pracovníka. Existujú aj aplikácie, ktoré vám na Facebooku počas pracovnej doby, tú si nastavíte sami, budú ukazovať iba biely news feed s jedným motivačným citátom.

  1. Dajte si deadliny

Pre niekoho je skvelou motiváciou časová tieseň. Ak si nastavíte deadliny pre vlastnú prácu, kalendár vás k tomu dotlačí, aby ste urobili všetko načas.

  1. Cestujete? Vyhnite sa dopravným špičkám

Ak dochádzate do práce alebo na stretnutia s klientmi, navrhnite si také časy, ktoré budú mimo dopravnej špičky. Lebo stráviť hodinu v zápche nie je práve najefektívnejšie využitie času. Teda v tom prípade, ak nemáte vlastného šoféra a na zadnom sedadle laptop s internetom.

  1. Používajte klávesové skratky

Drobnosť? Možno. Pomáha šetriť čas? Stopercentne. Aj takéto detaily, ako používanie klávesových skratiek vám pomôžu ušetriť čas. Poznáte to – korunka ku korunke a som milionár.

  1. Majte všetko v Cloude

Cloud šetrí čas a hlavne nervy – máte všetko online a nemusíte sa strachovať, že o svoje súbory prídete, keď vám ukradnú notebook alebo si ich zabudnete nahrať na USB kľúč, keď máte dôležitú prezentáciu.

  1. Aj ten najlepší šéf hovorí „nie“

Naučte sa hovoriť „nie“, ktoré vám pomôže vyhnúť sa nepríjemným situáciám, ušetrí vám čas a posunie vás vpred aj v podnikaní. Lebo aj „nie“ je odpoveď.

PR článok

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *