MOVEMBER

Priznal som sa k strachu zo zubárov aj k prekonávaniu obáv z urológa. Keď sa niekde snažím pobaviť partiu mojimi historkami, hneď sa pridá niekto ďalší, kto musel prekonať svoj strach z lekárov. A to by sme boli celkom radi, keby sa na nás ženy dívali ako na neohroziteľné piliere odvahy. Ono to aj môže byť pravda, ale len do chvíle, kým nemusíte u urológa stiahnuť gate. Tam sa končí tenká červená čiara komfortu a odvahy. V zásade je spustenie spodného prádla na podlahu ambulancie porovnateľné so spustením gilotíny. Preto sa tomu snažíme vyhnúť. Máme šťastie, je tu Movember.

V závere roka 2012 som sa dozvedel o celosvetovo prebiehajúcej kampani venovanej zdraviu mužov a celkom ma tá myšlienka potešila. Tendencia chlapov zatláčať pruh naspäť do brucha, aby nemuseli ísť do nemocnice, je legendárna. Česť výnimkám. Prečo nevenovať jeden mesiac v roku chorobe, o ktorej toho veľa mužov nevie, až kým nie je neskoro? Urobte to vtipnou formou a rozpútate celosvetové hnutie. Vznik tejto myšlienky vám nebudem popisovať, namiesto toho vás odkážem na geniálne video z TED prednášky priamo od autora. Dozviete sa, že obrovská charitatívna organizácia, podporujúca výskum rakoviny prostaty a semenníkov, môže vzniknúť pri pive.

V roku 2013 a 2014 som sa už aj ja sám zapojil do Movembrovej kampane. Isteže to chcelo „gule“, aby som chodil po svete s fúzami, ale skutočne to otvorilo veľa dobrých rozhovorov. Sám som dokonca začal zisťovať, ako je to s rakovinou prostaty a semenníkov. Nehovoriac o tom, že to otestovalo moje ego a márnomyseľnosť. Vyskúšať občas, či nie som príliš závislý na svojom image, nie je na škodu.

Jedna z možností je teda nechať si narásť fúzy a tak sa pripojiť k chlapom po celom svete. Existujú, samozrejme, aj ďalšie formy pomoci. Niektoré z nich nájdete na movemberslovakia.wordpress.com.

V tejto kampani vidím niečo chlapské, originálne a hlavne proaktívne. Prekonať sám seba, či už svoj strach alebo svoju závislosť na image pre dobrú vec. Prispieť na charitu nielen drobnými, ale upozornením na problém, ktorý sa môže týkať celkom ľahko aj mňa.

Ak chcete, vnímajte tento článok ako pozvanie do akcie. Urobte niečo originálne, spracujte manželku/priateľku, aby ste urobili zas raz čosi zaujímavé a niečo, čo vás presahuje.

Toto je premýšľanie aj pre dámy (áno, viem, že to čítate). Dokážete podporiť svojich manželov/priateľov v tomto kroku? Viete si predstaviť, že jedného dňa budú možno oni potrebovať liek? Takže namiesto zalamovania rukami, otáčania sa večer chrbtom pomôžte tejto myšlienke aj na Slovensku. Buďte hrdé na mužov, ktorí sú aktívni pre dobrú vec. Buďte Mo sisters.

Tento blog vznikol z čistého nadšenia a presvedčenia. Do tejto chvíle nie sme oficiálnymi  partnermi kampane, ale to sa môže ľahko zmeniť. Je pred nami mesiac MOvember. MOVE!

Slovenské movembrové video:

korektúra: Ivana Badiarová
video: Neon (www.facebook.com/neonixphoto/?ref=bookmarks)
fotografia: imcreator.com

Peter Podlesný

Manžel nádhernej ženy, otec dvoch detí, priateľ dobrej partie chlapov.

2 komentáre k “MOVEMBER

  1. Popravde som zmätený. Je teda cieľom vyjadriť solidárnosť pestovaním brady alebo naopak jej oholením? Alebo je hlavna myšlienka úplne inde?

    • Začína sa v zásade úplne nahladko a pokračuje sa pestovaním fúzov. Ale nemyslím, že to je vytesané do kameňa. Skôr ide o to upozorniť ľudí svojim zjavom na prebiehajúcu kampaň. Hlavná myšlienka je samozrejme v proaktivite a dobročinnosti. Aspoň tak som tomu porozumel ja.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *