Podnikáte? Využite silu internetu vo svoj prospech

9d4ef30d67

PR článok | Podnikanie je v niektorých oblastiach ako šport – mať iba dobrý nápad/talent nestačí. Pozrite sa na takého Maria Balotelliho, ktorý dostal do vienka talentu za tri koše a ako s ním naložil. Naopak, Cristiano Ronaldo nebol vôbec taký talentovaný, ale svoj úspech si vydrel tvrdým tréningom. A také je to aj v podnikaní – dobrý nápad je tak 20 % úspechu, zvyšných 80 % je tvrdá drina, obetovanie sa  a neustále posúvanie vpred seba aj svojej firmy. Dnes je internet veľkou zbraňou, aj preto tam nemôžete chýbať. Čo by ste na ňom mali robiť, aby ste uspeli?

Bez webovej stránky to nepôjde

V Česku robili nedávno prieskum medzi podnikateľmi, ktorý ukázal, že viac ako 33 % mikropodnikov nemá vlastný web. Poviete si, že to nie je predsa nič zlé, keď malí podnikatelia ako predavači zeleniny na trhu nemajú svoj web. Lenže mikropodniky sú firmy s ročným obratom do 40 miliónov Kč, a teda ide o veľké firmy a toto číslo je pomerne alarmujúce. Ak patríte aj vy do tejto kategórie, položte sami sebe otázku: „Navštívi ma môj potencionálny zákazník skôr na internetovej stránke alebo v kancelárii?“ A presne preto by ste mali mať vlastný web.

Zlepšite svoje pozície

Lenže nechať si vytvoriť stránku a čakať, že sa vám tam zo dňa na deň pohrnú tisíce návštevníkov, je naivné. Ak predávate potreby na holenie, tak sú pre vás dôležité výrazy ako „britva“, „pena na holenie“ či „balzám na bradu“. Keď ich však napíšete do Googlu, vaša stránka sa zobrazí až na 15. strane výsledkov vyhľadávania. A to je nízko, ak chcete byť úspešný, musíte byť na 1. strane. Zlepšiť vaše pozície vám pomôže SEO.

SEO je skratka „search engine optimalization“ alebo v preklade do slovenčiny a človečiny „optimalizácia vášho webu tak, aby sa po hľadaní pre vás kľúčového slova zobrazoval vo výsledkoch vyhľadávania čo najvyššie“. Existuje však jedna múdrosť – žiadne SEO je lepšie ako zlé SEO, preto by ste to mali zveriť do rúk odborníkov a nenechať sa zlákať lacnými ponukami s rôznych inzertných portálov.

Spätné odkazy majú pre vás cenu zlata

Dôležitá je SEO analýza, ktorá odhalí technické aj obsahové chyby na vašej stránke, a jej výsledkom je návrh zlepšení, ktoré vám pomôžu zlepšiť pozície vášho webu. Týmto to však nekončí, ak chcete ísť ďalej hore, musíte tvoriť kvalitný obsah, ktorý súvisí s vašim podnikaním a ľudia ho budú vyhľadávať. Okrem toho vám za cestou na vrchol pomôžu aj kvalitné spätné odkazy z iných stránok smerujúce práve na tú vašu. Pretože čím viac linkov smeruje z iných webov na vašu stránku, tým ste pre Google relevantnejší a čím ste relevantnejší, tým vyššie vás umiestni. Ale pozor, ak to robíte neodborne či podvodne, čaká vás penalizácia a prepadnete sa dole.

Využívajte sociálne siete

V dnešnej dobe musíte využívať aj sociálne siete, veď len na Facebooku má svoj účet 2,2 milióna Slovákov. Potom sú tu ďalšie, menšie siete, z ktorých môžete vytrieskať ich potenciál ako Twitter, Instagram a medzi mladými populárny Snapchat. Musíte nájsť svoju cieľovku, ktorá môže byť na ktorejkoľvek z týchto sietí. A nebojte sa zaplatiť za reklamu na Facebooku či Instagrame, ale ak s tým nemáte skúsenosti, poproste o pomoc profesionálov, pretože nesprávne cielenie reklamy na sociálnych sieťach je vyhadzovanie peňazí z okna. Naozaj, na mňa, gurmána a foodieho nedávno na Facebooku vybehla reklama na mrazené polotovary. Čo myslíte, cielili správne? Aspoň vy využite možnosti sociálnych sietí správne.

PR článok

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *