Poznáte týchto 5 skvelých kníh o marketingu?

PR článok | Dobrá inšpirácia nemôže byť nikdy zlá. Hlavne nie vtedy, keď pochádza od tých najlepších vo svojom odbore. Knihy o marketingu nemusia byť vždy iba nudné definície, ktoré si žijú svoj vlastný život vo vzduchoprázdne bez okolitých vplyvov. Tu je 5 kníh, ktoré majú na svedomí marketérske špičky a pomôžu vám pochopiť čaro marketingu.

 

Seth Godin: Fialová Krava

Každý pozná fialovú kravu a každý vie, že reprezentuje čokoládu Milka. A presne v tejto knihe píše Seth Godin, jeden z najlepších marketérov na svete, prečo je dôležité odlíšiť sa od vašej konkurencie. Prečo sa oplatí byť až tak jedinečný, aby ste sa nepáčili všetkým – pretože páčiť sa všetkým, znamená byť nudným. Vtipná, zábavná a hlavne poučná kniha, ktorá vám vysvetlí, ako uspieť aj bez toho, aby ste liali milióny do reklamy.

Robert Cialdini: Vliv

Univerzitný profesor Robert Cialdini vysvetľuje, ako len obyčajnými slovami dokážete presvedčiť ľudí, aby vám povedali áno. Hovorí aj o tom, že keď niekomu dáte zadarmo plechovku Coca Coly, bude sa vám to snažiť odplatiť a pokojne vám požičia aj svoje auto. Aj vtedy, ak ste ho videli prvýkrát – to je sila reciprocity. Kniha Vliv od Cialdiniho je povinnou príručkou pre každého, koho baví marketing.

David Ogilvy: O reklame

David Ogilvy, alebo aj „otec reklamy“, nebol vždy úspešný. Svoju prvú reklamu urobil tesne pred štyridsiatkou v USA, kam prišiel z Británie. Bol to práve on, kto pochopil, že reklama musí byť emotívna, aby dokázala presvedčiť ľudí. Pretože ľudia sa rozhodujú na základe emócií. Vo svojej knihe „O reklame“ je ochotný podeliť sa o množstvo užitočných rád a postrehov zo svojich začiatkov aj vrcholu.

Dan Ariely: Jak drahé je zdarma

Dan Ariely sa zaoberá behaviorálnou ekonomikou. To je taká, ktorá verí, že neviditeľná ruka trhu sú vlastne ľudia, ktorí sa rozhodujú na základe svojich emócií, teda iracionálne. A presne týmto sa zaoberá vo svojej knihe „Jak drahé je zdarma“. Prečo človek povie áno, aj keď si myslí nie? To vám prezradí Dan.

Chris Anderson: Long Tail

Long tail alebo aj „dlhý chvost“ je názov pre časť trhu, na ktorom nie sú tie najväčšie hity. Síce tu nenájdete tie najvychytenejšie výrobky, ktoré si ukrojili najväčšiu časť na trhu, ale sú to výrobky, ktoré kupuje menej ľudí, ale majú výrazný trhový podiel. Ak chcete pochopiť tejto problematike, táto kniha je bibliou tejto oblasti.

 

Chcete si kúpiť tieto knihy online? Navštívte internetové kníhkupectvo Uniknihy.sk.

PR článok

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *