Prečo by nám ženy nemali hovoriť, čo si obliecť

Men wearing high heeled shoes walk in front of Copacabana beach during what they said was 'an artistic' protest ahead of Pope Francis' visit to the beach in Rio de Janeiro July 24, 2013. Pope Francis touched down in Rio de Janeiro on Monday, starting his first foreign trip as pontiff and a weeklong series of events expected to attract more than a million people to a gathering of young faithful in Brazil, home to the world's largest Roman Catholic population. REUTERS/Sergio Moraes (BRAZIL - Tags: SOCIETY)

Toto pravdepodobne niektorých ľudí naštve. No dnes vám poviem, prečo by vám oblečenie nemala nakupovať manželka alebo priateľka.

Na to, aby vzťah fungoval, je potrebných niekoľko vecí. Medzi ne patria komfort a príťažlivosť. Mužská príťažlivosť spočíva v niekoľkých oblastiach. Fyzická príťažlivosť, moc/sila, status, dominancia, sebadôvera, charizma. Tieto veci sa snažíme signalizovať, aby sme presvedčili okolie, že dokážeme mať vplyv. To sa deje tým, ako veci robíme, ako rozprávame, čo si obliekame. Ženy to robia inak. Muži vo väčšine nepožadujú, aby ženy vyžarovali silu, moc alebo dominanciu. Ženy sa často snažia prejaviť mladosť, nevinnosť, krásu (vonkajšiu aj vnútornú), túžbu založiť rodinu. Prirodzene muži oceňujú aj charizmu a sebadôveru, ale iným spôsobom ako medzi sebou. Iste sú medzi nami výnimky, a rovnako tak dámy, ktoré si prajú, aby to bolo inak. Niektoré veci sú proste, ako sú. Ak ich chcete meniť, veľa šťastia.

Poďme k obliekaniu. Ak by sa muži obliekali ako ženy a signalizovali mladosť, plodnosť, nevinnosť, nemalo by to rovnaký efekt ako pri dámach. Väčšina nežného pohlavia chce byť, aspoň podvedome, tak krásna, ako je to len možné. Nosia teda oblečenie, ktoré bude maximalizovať ich šancu, aby tak vyzerali. Povedzme, že je to prirodzené. Ženy signalizujú krásu spôsobom, ktorý nás priťahuje. Skúste si dať lodičky alebo make up vy. Ukážte kolená. Ocenia dámy vašu príťažlivosť? OK, trocha extrém, tak inak.

Častý postoj chlapov je „ja móde nerozumiem, ale moja žena áno, takže nosím, čo mi povie”. To je pochopiteľné. Chcete nosiť veci, ktoré pomôžu, aby ste boli atraktívny pre svoju priateľku. Skvelé. Spýtate sa jej a ona povie, čo je pre ňu atraktívne. A tu sa to začína rozpadať.

Spýtajte sa ryby na najlepší spôsob rybárčenia. Ryby to nevedia, ale iní rybári áno. Vezmite si vek okolo štyridsiatky. V štyridsiatke je dôležité pre väčšinu žien pôsobiť mlado. Pre muža to nie je nijak zvlášť dôležité, pretože to znižuje jeho status, silu a dominantnosť. Osobne ani po tridsiatke nemám potrebu vyzerať na dvadsať ani dvadsaťpäť. Skôr mi záleží na tom, aby bolo zjavné, že som už čosi prežil a niečím prešiel.
Keď idete do spoločnosti a vaša partnerka má očakávanie, že sa zladíte, robí to kvôli iným ženám. Okrem toho je jej cieľ vyjadriť, že patríte k sebe. Mužov cieľ býva prezentovať charizmu, dominanciu a status. Preto ak očakávate, že vaša partnerka spôsobí, že sa budete javiť mužnejšie, pretože ona vyzerá veľmi žensky, máte zvláštne očakávanie. Možno budete pôsobiť pekne, alebo milo. Ak je to váš cieľ, tak v poriadku. Z môjho pohľadu však muž nemá vyzerať milo. Má vyzerať mužne.

Ak hľadáte spôsob, ako prejaviť svoje vnútorné hodnoty aj navonok, váš štýl obliekania je jeden z jazykov. Spôsob, ako sa to dá prejaviť, objavujte sám alebo s pomocou iných mužov, ktorí sa tejto téme venujú. Na webe sa pozrite napríklad na stránku iamalpham.com a podobne.

Tvrdím, že by ste nikdy nemali počúvnuť dámy v tom, čo si obliecť? Vôbec nie. Ale nestačí, ak vaša kamarátka rozumie móde. Potrebuje porozumieť nastaveniu a cieľom, ktoré muži majú, tak ako rozumie svojim cieľom. Na internete to robí napríklad Ashley Weston. Berte ohľad na to, že ide o odlišnú kultúru. Na druhej strane by som v téme obliekania nepočúval mužov, ktorí nezdieľajú podobné hodnoty, ako mám sám. Rozumejte, že móda je iba nástroj, nie cieľ. Je to jazyk, ktorým denne komunikujeme.


korektúra: Ivana Badiarová

Peter Podlesný

Manžel nádhernej ženy, otec dvoch detí, priateľ dobrej partie chlapov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *