Urobte niečo pre seba: Lepšia kondícia, lepšia pohoda

cetucg0id4

PR článok | Duševná pohoda sa prejaví aj na tej telesnej a platí to aj opačne. Preto okrem rozvíjania a pracovania na svojej osobnosti skúste pomôcť aj vášmu telu sa dostať do pohody. To neznamená, že teraz si upravíte jedálniček tak, ako keby ste sa pripravovali na Mr. Olympia a 30-kilové činky nepustíte ani z ruky. Ak nemáte kulturistické ambície a máte chuť cítiť sa lepšie, skúste to takto.

Začnite lepšou stravou

Hovorí sa, že ste to, čo jete. To možno neplatí, ale minimálne sa tak cítite. Ak by ste celé dni jedli cukrovú vatu, po troch dňoch by ste sa cítili ako ružový nadýchaný obláčik. A možno by ste aj tak vyzerali. Základným pravidlom pre dobrý jedálniček je prijať toľko kalórií, koľko ich dokážete spáliť. Takže ak máte problém s nadváhou, znížte príjem sacharidov. To znamená obmedziť sladkosti a prílohy k mäsu ako hranolky, cestoviny či knedľa vymeňte za čerstvú zeleninu. Ak sú vašou slabosťou fast foody, nájdite si viac času, aby ste si uvarili/kúpili jedlo, ktorého príprava trvá dlhšie ako 5 minút.

Pridajte fyzické aktivity

Ak máte sedavú prácu a vašou jedinou dennou fyzickou aktivitou je cesta na autobusovú zástavku, vaše telo trpí. Preto si nájdite aspoň 3x týždenne hodinku na nejakú fyzickú aktivitu. Je jedno, či budete okopávať záhradku, prihlásite sa na jogu, pôjdete si zacvičiť do posilňovne alebo budete behať. Práve beh je jeden z najlepších spôsobov, ako sa cítiť lepšie po telesnej aj psychickej stránke – posilňuje kardiovaskulárny systém, dá zabrať takmer každému svalu na vašom tele, je časovo aj finančne nenáročný a pôsobí ako skvelá prevencia pred depresiou.

Skúste cvičenie s vlastnou váhou

V súčasnosti sa veľkým hitom stáva cvičenie s vlastnou váhou, ku ktorému potrebujete žinenku, hrazdu a chuť makať na sebe. S vlastnou váhou si môžete zacvičiť bez toho, aby ste dochádzali do fitness centra, aby ste tam platili desiatky eur za členské a museli čakať na stroje. Okrem toho je tento spôsob tréningu skvelý pre posilnenie svalovej kostry a nenamáhate si kĺby tak veľmi ako pri cvičení so záťažami. Jedinou nevýhodou je, že začiatočníkom môžu pripadať niektoré cviky príliš náročné.

Myslite na regeneráciu

Po fyzickej námahe je pre svaly veľmi dôležitá regenerácia, ktorá pomôže aj vašej duševnej pohode. Takže si aspoň raz týždenne doprajte poriadne relaxačný deň, keď nebudete nič náročné robiť. Či už to budú kúry vo wellness hoteli, čítanie si knihy celý deň v posteli či romantická večera so svojou partnerkou. Ak zaradíte do vášho života tieto aktivity, budete sa cítiť lepšie po fyzickej aj psychickej stránke.

PR článok

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *