Zručnosti

Keď má logo príbeh

Stvoriť a starať sa o rast značky, webu, alebo akejkoľvek idey sa ľahko stane osobnou vecou. Vdýchnuť život a príbeh myšlienke, ktorá vám nedá spať, je jednou z vecí, ktorú chlap má spraviť, ak vie, že jednou z jeho úloh je TVORIŤ. Poďte sa pozrieť na logo Mužom.sk a jeho tajomstvo.

Za päť rokov života sa môže udiať veľmi veľa. Mnohé sa môže zmeniť, ešte viac dozrieť a inak tomu nebolo ani v našom magazíne. Image, ktorý tvorili fúzy a minimalistický dizajn, už viac celkom nevyjadroval, kto sme a ani kým chceme byť. Naopak, za tie roky sa mi, ako zakladateľovi, podarilo vykryštalizovať niekoľko pilierov. Stali sa nimi štyri úlohy, štyri cnosti a v neposlednom rade štyri archetypy muža. Tieto veci teda vytýčili smer. Ako to však podať ďalej?

Na scénu prichádza profesionál.

Po snahe s viacerými talentovanými grafikmi, kde sme sa však nestretli predstavami, som narazil na Tomáša Beloviča. On je tvorcom loga, ktoré sa stalo symbolom, značkou, ale aj vizuálnym príbehom Mužom.sk. Trafil to presne a trafil to na „prvú dobrú“. V nasledujúcich riadkoch vám odkryjem tieto šifry, aby sa naše logo stalo aj vaším.

Jedna z prvých vecí, ktorú si človek všimne, je písmeno M uprostred geometrického tvaru. To samozrejme odkazuje na názov webu, resp. značky, a zároveň na mužov, či maskulinitu. Ružica, ktorá písmeno obklopuje, je variáciou kompasu, čo podčiarkuje to, že sme na ceste hľadania toho, čo to znamená byť mužom v 21. storočí.

Následne tento symbol pracuje s číslom štyri. Pripomína štyri úlohy muža (chrániť, zabezpečovať, tvoriť a viesť), jeho štyri základné cnosti (odvaha, sila, česť, sebaovládanie), na ktorých stavia cnosti vyššie. Najdominantnejším prvkom sú však štyri archetypy, ktoré su v logu priamo zakomponované. Milovník, bojovník, mudrc a kráľ.


Symbol kvetu sme priradili k milovníkovi. Archetyp, ktorý je často nesprávne spájaný iba so sexualitou, prináša mužovi schopnosť tešiť sa zo života, krásy, oceňovať tvary, farby, vzťahy. Potláčaním milovníka muž stráca radosť a nevyhnutne speje k závislostiam, hromadeniu a emocionálnym výbuchom. Milovník nie je hedonista, ale rozumie hodnote vecí, vyvažuje bojovnícku energiu, pretože dokáže prijať odpočinok a potešenie.

Symbol bojovníckej prilby jasne hovorí o ďalšom archetype, ktorý mi denne pripomína symbol Mužom.sk. Zobrazuje odvahu, vytrvalosť, odolnosť a oddanosť. Snaha umlčať ho prináša stratu testosterónu. Umožňuje nám porozumieť agresivite, stanoviť jej hranice tak, aby bola užitočná. Bojovník nám pomáha dosiahnuť ciele, viesť boj čestne a poznať hranice.


Keď otočím logo o 180 stupňov, z prilby sa stanú fúzy a brada. Tie symbolizujú vek mudrca. Ide o starca, ktorý má nielen informácie, ale dokáže ich spojiť s významom. Nie je to profesor-teoretik, ale ten, ktorý prináša hĺbku, rast a premenu. Mudrc rastie v múdrosti, no nemá strach spochybniť svoje vedomosti. Skutočne múdreho muža charakterizuje ochota stále sa učiť a žiť so schopnosťou žasnúť.


Ak si odmyslíme časť fúzov, objaví sa symbol štítu (i keď niektorí chlapi tvrdia, že tam vidia tvár s korunou). Archetyp kráľa je obrazom sebaistého muža, schopného rozoznať dobro a zlo, alebo kvalitu ľudí vo svojom okolí. Neohrozujú ho schopnosti iných. Naopak, on je tým, ktorý spája milovníka, bojovníka i mudrca. Dobrý kráľ prináša rovnováhu a celistvosť v premýšľaní i v živote.

Súčasťou loga sa stala aj latinčina. Lepšie povedané dve latinské slová, ktoré sa občas objavia v mailoch od Mužom.sk, alebo na záver komunikácie na sociálnych sieťach.

SEMPER VIRILIS! – Navždy mužom, alebo presnejšie vždy mužný, vyjadruje rozhodnutie zostať na ceste mužnosti, cnosti a byť užitočný tým, čo je nám vlastné. S mužským pohlavím sa narodíš, mužom sa musíš stať.

Keď má logo príbeh, stane sa niečím viac. Mementom, symbolom, sprievodcom. Logo Mužom.sk tu nie je len, aby zdobilo nejakú webstránku, ale aby sa stalo kompasom a pripomienkou, že sme na ceste.

Ak by ste boli radi, aby vás náš symbol s celým svojím obsahom sprevádzali denne, tak sa pokojne pozrite do sekcie Podporím, tam nájdete niekoľko možností.


Korektúra: Ivana Varga

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*