Renesancia mužnosti?! 1
Ostatné Život muža Zručnosti

Renesancia mužnosti?!

4gkeb2i7ov

Svet sa zmenil. Cítim to vo vode. Cítim to v pôde. Cítim to vo vzduchu. Mnohé, čo kedysi bolo, je stratené. Pretože už nežije nikto, kto by si to pamätal.

Workshop
ACT – ZÁKLADY 7 NÁVYKOV SKUTOČNE EFEKTÍVNYCH ĽUDÍ

Už len 2 voľné miesta!

Tento dvojdňový workshop rozvíja vnútornú motiváciu, výkonnosť a efektivitu jednotlivcov, s dôrazom na osobné vedenie. Pamätaj, že vedenie (seba samého) je jedným z cieľov a úloh muža 21.storočia podľa Mužom.sk.

ACT (Act – Active ako akcia, čin, konanie)

Pre koho je seminár určený: Pre mužov, ktorí hľadajú možnosť ďalšieho osobného rastu, mužov s vysokým potenciálom, mužov, ktorí chcú badateľné zlepšenie produktivity a efektivity, mužov, ktorí si chcú nastaviť vnútornú motiváciu, postoje a inšpirovať sa k rozvoju osobnosti.

VIAC INFO

Takto nejak sa môžete cítiť, keď začnete premýšľať nad tým, čo to znamená byť mužom. Generácia mužov narodených v 50. a 60. rokoch minulého storočia, ktorí nám mali tieto informácie odovzdať, sa v mnohých prípadoch presťahovali z dedín do miest a sami stratili vedomie. Namiesto udržania odkazu, držali ovládače od TV. Česť a vďaka všetkým výnimkám.

Ale svet sa skutočne zmenil. Ak ste si to nevšimli, pravdepodobne ste žili niekde mimo civilizácie. Nastúpila doba, ktorú západný svet nazval Menaissance, t.j. renesanciou mužnosti. Prejavov, tých vážnych, aj groteskných, je mnoho. Je to niečo pozitívne? Negatívne? Smiešne? Ako kde a ako kedy.

Hodnotiť, že metrosexuálov vystriedali lumbersexuáli, je vecou osobného vkusu. V každom prípade tu existuje druh mužov, ktorým vyhovuje zapustená brada, flanelová košeľa a ťažšie topánky. Tragickejší fakt by bol, ak by vedeli použiť olej na bradu lepšie ako nástroje, ku ktorým sa vzhľadom hlásia. Teraz si pletiem bič sám na seba, ale sekeru (aj káľačku) ešte v rukách spoľahlivo podržím.

Rovnako ste si mohli všimnúť smer, ktorý dostal pomenovanie retrosexuál. Ide o mužov snažiacich sa osvojiť obliekanie a spôsoby z minulosti. Zväčša sa týka doby „zlatého obdobia” USA, t.j. rokov 1950-1960. Aj v tomto prúde by som našiel veľmi zaujímavé momenty, no aj tie neprípustné. Sám som pod podobnými vplyvmi podľahol poloformálnemu štýlu obliekania.

Iní muži zasa cenia silu, česť a podobné hodnoty, a tak tu máme posilňovne, rôzne prekážkové behy a za príklad sa používa slávna Sparta. Hovoriť o tom, že komfort, ktorý si užívame dnes, nemá nič spoločné s podmienkami historických Sparťanov, je asi zbytočné. Ak však táto motivácia vedie k dobrým výsledkom, nech sa páči.

MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:   Lovci ...

Nájdete mnoho webov, ktoré sa venujú džentlmenstvu, elegantnému obliekaniu, alebo hodnotám. Na jednom z nich práve ste. A osobne som za to veľmi vďačný. Nabrať odniekiaľ inšpiráciu na ceste k mužnosti je potrebné. Potvrdzujú mi to starší aj mladší čitatelia, slobodné matky, ktoré majú synov, chalani z rozvedených manželstiev, atď. Ak na to máte otcov, dedov, mentorov, strýkov, dobre pre vás.

DARUJ 2% Z DANE MUŽOM.SK:

Takmer desať rokov narúšame komfort mužov a prinášame tak zmenu.

O.z. Mužom.sk je pripravené, s vašou podporou, prinášať možnosti a príležitosti teenagerom aj zrelým mužom v online priestore, aj na živo.

Pomôžte nám osloviť ešte väčší počet mužov svojimi 2% z dane.

VIAC INFO

Všetky spomínané záležitosti majú svoje „za” aj „proti”, o tom žiadna. Sú to ale len fragmenty, ktoré sa nachádzajú v rôznych oblastiach (životný štýl, móda, kondícia, správanie). Dokonca tu visí otázka, či to nie je len ďalší marketingový produkt. Veď, ak si chlap, tak by si mal vedieť, že nevymäkneme, s nikým sa nebudeme deliť o svoj projekt, vieme, ako oddychujú chlapi, a že si musíme spomenúť, že žijeme. Reklám, ktoré cielia práve na znovuobjavenie mužnosti, je viac než dosť. Tak ako? Podľahli sme iba dobre premyslenej marketingovej masáži? Skôr tomu rozumiem opačne. Tvorcovia reklám správne rozoznali, že mužom imponujú slogany volajúce po návrate k akcii.

Osobne som rád za dopad tohoto „Menassaince hnutia“. Je fajn, ak sa muži starajú o svoju existenciu a úlohu v spoločnosti. Je skvelé, ak chlapi reagujú na potreby svojich rodín. Je výborné, keď muži hľadajú svoju cestu dozrievania a zdokonaľovania. Problém je však to, že sa niektorí nechajú nasýtiť iba formou. Obliecť si dobre padnúci oblek, tlačiť na benchpresse 130 kíl, mať parádnu bradu a účes, to nehovorí vôbec o tom, či ste skutočne mužom, akým môžete byť. Muži sa nedefinujú požiadavkami žien ani módnych trendov.

Cesta muža je o hľadaní hodnôt a vytváraní priestoru pre tieto hodnoty. Potrebujeme chlapov, ktorí sa zastanú slabých, budú hľadať pravdu, prinášať stabilitu. Potom je jedno, či budete mať luxusné ochlpenie, brutálnu silu, alebo dokonalý oblek. Dokonca vám budú ukradnutí kritici, ktorí majú dosť času, aby iných kritizovali za dĺžku fúzov, či to aký materiál nohavíc nosia. Vy totiž budete na ceste hľadania ako byť tým najlepším mužom, akým môžete byť.

MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:   Calcio Storico Fiorentino


korektúra: Jana Lászlóová
fotografia: stocksnap.io

Ak ti článok pomohol, budeme radi ak nás podporíš zakúpením našich produktov:

Všetky produkty

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*