Nováčikom v posilňovni

O8HQW8Q465

Samozrejmou a prirodzenou súčasťou januára sú aj noví ľudia v posilňovniach. To je príležitosť pre domácich na vtipy a gúľanie očami. Ale my sme iní! Radi vás prevedieme vecami, ktorých sa skúste vyvarovať, alebo takými, ktoré určite urobte.

Poďme sa venovať dvom častiam. Jedna vec je pár všeobecných odporúčaní a tá druhá sú nepísané pravidlá, ktoré sa môžu od miesta k miestu líšiť.

Všeobecné pravdy

Vykašlite sa na výhovorky a nájdite si posilňovňu

Keď som prvýkrát vchádzal do fitka, mal som trému. Nepoznané územie, cudzí ľudia, moja neskúsenosť. Všetko sa zmiešalo do pocitu neistoty, ktorý som samozrejme maskoval. Je pravda, že som vedel toľko, čo John Snow – teda nič, ale to sa časom zmenilo. Pamätajte, že tento pocit čoskoro ustúpi a vy sa vo svojom fitku budete cítiť ako doma.

Najmite si trénera

Ak si myslíte, že to nie je potrebné, tak vás nebudem presviedčať. Mám skúsenosť ako samouk, ale aj pod vedením. Rozdiel je obrovský. Dobrý tréner vás prevedie úplne novým svetom. Nebude vám len počítať opakovania, ale bude vysvetľovať a vzdelávať, aby ste sa mohli osamostatniť.

Nikto si vás nevšíma

Tento bod je absolútna pravda, ak robíte iba veci, ktorým rozumiete. Celkom určite ma nezaujíma, aké činky dvíhate, alebo koľko máte na benchpresse. Väčšina ľudí si za peniaze chodí odcvičiť svoj tréning. Odpadá teda jeden bod stresu. Až dovtedy, kým si vás nezačne príliš všímať nejaká flirtujúca dôchodkyňa, alebo si vás kvôli vašej hlúposti nezačne niekto točiť na youtube. Viete prečo? Lebo ste sa vykašľali na predchádzajúci bod.

Zaplaťte si vopred

Ak máte problém s motiváciou, možno vám pomôže vidina, že o svoje vydreté peniaze prídete. Možno patríte k mužom, ktorí kvôli soplíku alebo únave z práce vynechajú tréning. Zaplaťte si permanentku, ktorá prepadne, alebo sa dohodnite s trénerom, že smiete vynechať iba dva tréningy v mesiaci, inak o svoje peniaze prídete. V takom prípade paradoxne pomáha, ak váš tréner, alebo vstup nebudú úplne najlacnejší.

Pôjde to pomaly

Nemajte veľké oči. Ak na to pôjdete s rozumom, progres sa dostaví. Vydržte, vzdelávajte sa a trénujte tvrdo. Na začiatku s niekým konzultujte svoje očakávania. Samozrejme s niekým, kto sa vyzná. Nereálne očakávania môžu uhasiť vaše nadšenie.

Nepísané pravidlá a.k.a. gentleman v posilňovni

Odkladajte za sebou náradie

Posilňovňa je pre niektorých ľudí svätyňa, tak sa podľa toho správajte. Ihneď po odcvičení uložte všetko na svoje miesto. A urobte to, prosím, poriadne. Nikto nechce hľadať 15-tku medzi 35-kou a 40-tkou.

Neokupujte lavičky

Ani v prípade, že robíte supersérie, alebo kruhový tréning. Skúste sa v prípade potreby podeliť o priestor. Verím, že vás pár sekúnd prípadného čakania nebude stáť vôbec nič. Zároveň tým budujete dobrú kultúru vo vašom gyme.

Necvičte biceps v klietke

Toto som robieval aj ja… NIKDY to prosím nerobte. Vezmite olympijskú tyč a presuňte sa o pár metrov ďalej. Verte, že vám pár borcov, ktorí idú robiť drepy, bude vďačných. Alebo vy budete vďační mužom.sk, že vám nikto nevyťal.

Utierajte svoj pot

Zo seba, z náradia, z lavičiek. Zo všadiaľ. Ak by mal niekto záujem o váš pot, tak vás iste požiada o ruku. Noste so sebou uterák, náhradné tričko a zvážte, či musíte cvičiť v tielku.

Telefonujte inokedy

Ak ste finančníkom na Wall Street, tak vyjdite von a vybavujte svoje hovory tam. Vaša chyba. Ale nevyrušujte ľudí okolo seba. Užívajte si sústredenie. Je to len o vás. Ak chcete pokecať s kamošom, snažte sa z cvičenia neurobiť piknik, kde sa viac rozpráva ako hýbe.

Dávajte iba vyžiadané rady

Neraďte, ak sa vás nepýtajú. Na to sú asi iba dve výnimky. Buď sa vás niekto niečo opýta, alebo je niekto v nebezpečenstve, že si ublíži.

Máte nejaké ďalšie rady a skúsenosti? Podeľte sa s nami.


korektúra: Ivana Badiarová
fotografia: stocksnap.io

Peter Podlesný

Manžel nádhernej ženy, otec dvoch detí, priateľ dobrej partie chlapov.

5 komentárov k “Nováčikom v posilňovni

  1. Pekne napisane, jedine by som dodal este k tomu trenerovi, ak je dobry, tak vas bude cepovat o presnosti pohyboch pri jednotlivych cvikoch, aby ste si neznicili chrbticu a ine svalove skupiny, na co davat dost pozor aby ste si tam postupne a trvalo neublizovali, stoji to vsetky peniaze. Ak sa to naucite po 1-3 mesiacoch, mozte cvicit sami.
    Nezabudat na pitie pocas cvicenia, naj cista voda event s vit, mineralmi- rozhodne nie nieco sladene A jedalnicek ako tu bolo spominane.
    Cvicit v pare, navzajom si budete pomahat, motivovat a tahat.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *